KÖPVILLKOR FÖR KONSUMENT / PRIVATPERSON 

 PORTO- OCH FRAKTAVGIFT

En fraktavgift på totalt 39 kr tillkommer oavsett orderstorlek. Överstiger din ordersumma 500 kr levereras varorna fraktfritt (gäller endast leveranser inom Sverige). Inga andra avgifter tillkommer.

 FRAKTSÄTT

Alla ordrar skickas med posten inom Sverige. Avisering om när ditt paket är framme hos närmsta utlämningsställe sker via SMS eller email viktigt vid SMS är att ni lämnar ert mobiltelefonnummer.

 LEVERANSTID

Normal leveranstid inom Sverige är 1-3 arbetsdagar om inget annat anges. Normalt skickar vi alla beställningar som görs innan 14.00 samma dag. Vi reserverar oss för slutförsäljning av en vara. Vi ansvarar ej för förseningar som uppstår hos paketleverantören.

 MINIORDER
Vi har ingen minimiorder utan du kan beställa vad du vill oavsett ordersumma.

 BETALNINGSVILLKOR: BETALNINGEN KAN SKE PÅ FÖJANDE SÄTT
Vi använder oss av Klarna Checkout där ni kan välja faktura, kreditkort samt direktbetalning via er bank.

 PERSONUPPGIFTER
Medlemskap och personuppgiftsregister enligt PUL, personuppgiftslagen. När du som medlem och kund fyller i dina personuppgifter godkänner du att dessa uppgifter registreras och används av Bonvisage.se. Uppgifterna är nödvändiga för att vi ska kunna ge bästa möjliga service, för kontakt och leverans av varor. Bonvisage förbehåller sig rätten att stänga av en kund.

 ÅNGERRÄTT OCH RETURRÄTT
Full returrätt inom 14 dagar från det att kunden mottagit varan. Varan skall vara oanvänd och i obruten förpackning. Återbetalning sker endast då varorna returneras i ovanstående skick. Vi återbetalar pengarna inom 30 dagar vid retur.
 
 RETUREN ÄR FÖRST GODKÄND EFTER ATT VARAN INSPEKTERATS AV VÅR PERSONAL

Skicka tillbaka varan i liknande emballage som den mottogs i. Notera att det är varans skick vid framkomsten som är avgörande för om varan kan anses ha returnerats i helt skick. Du betalar själv fraktkostnaden för returen.

Färgerna som visas på denna webbplats kan uppfattas som missvisande ibland, detta beror på att inte alla har samma färginställningar på sina datorer.

Om vi har skickat fel vara står vi för kostnaden av returen till vårt lager samt skickar korrekt vara utan dröjsmål och merkostnader.

På grund av hygieniska skäl gäller inte ångerrätten för makeup och hudvårdsprodukter med stöd av lagen 2005:59,4:1.2.3.

 REKLAMATIONER
Vid reklamation ber vi er alltid kontakta vår kundservice. Bonvisage tillämpar konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. En produkt kan endast reklameras vid fabrikationsfel. Reklamera varan direkt efter det att du upptäckt felet så skickar vi en ny, felfri vara. Kan felet inte avhjälpas kommer återbetalning att ske. Vid reklamation betalar du själv kostnaden för retur till vårt lager. När varan inspekterats av vår personal och felet konstaterats, kommer vi att återbetala kostnaden för returportot. Vi återbetalar pengarna inom 30 dagar.

Vid en eventuell tvist kommer vi att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.